02 August 2015

Kuala Lumpur City Grand Prix

Bandaraya Kuala Lumpur akan bergegar dengan deruman enjin-enjin supercar hujung minggu ini. Dengar khabarnya kereta-kereta popular seperti Lamborghini, Holden, Ford, Nissan dan lain-lain akan mengambil bahagian.

Perlumbaan ini dikenali sebagai Kuala Lumpur City Grand Prix. Ia akan bermula pada 7 Ogos dan berakhir pada 9 Ogos. Perlumbaan yang ianjurkan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan beberapa pihak lain ini sudah pasti menjadi sejarah permulaan siri perlumbaan ini di Malaysia.

Walaupun perlumbaan ini tiadakan di sepanjang jalan seperti Jalan Ampang, Jalan Sultan Ismail dan jalan-jalan yang berhampiran, kemasukan ke grand stand adalah bertiket dan tiket-tiket boleh di dapati dari laman web acara ini.

Bagi peminat yang ingin menyaksikannya dengan percuma, mereka boleh melakukannya disepanjang laluan trek ini dari sebalik pagar-pagar keselamatan yang akan didirikan. Ataupun mereka boleh juga menyaksikannya dari bangunan-bangunan berhampiran tempat mereka bertugas.

Kepada warga Kuala Lumpur, ini merupakan satu aktiviti baru. Samada ia mendapat sokongan atau bantahan, terpulanglah kepada individu yang berkenaan

V8 Supercars
Formula Masters
Lamborghini Super Trofeo

No comments:

Post a Comment